NIK – Netzwerk Informationkompetenz Berlin-Brandenburg

13. Juli 2012

Literaturtipp: Why One-shot Information Literacy Sessions Are Not the Future of Instruction

Filed under: Methoden, Teaching Library — Schlagwörter: , , — M. Jobb @ 11:50

Yvonne Mery, Jill Newby, Ke Peng: Why one-shot information literacy sessions are not the future of instruction: a case for online credit. In: College & Research Libraries, 2012.  vol. 73  no. 4, S. 366-377

This paper reports on a research project that examined the test scores of students who took part in an online information literacy course. Researchers analyzed the pre- and post-test scores of students who received different types of instruction including a traditional one-shot library session and an online course. Results show that students who participated in the online course demonstrated significant improvement in their test scores compared to the other students. This study shows freshman students’ needs for more comprehensive information literacy instruction. It also shows that information literacy instruction can be effective when delivered online.http://crl.acrl.org/cgi/content/abstract/73/4/366

Schreibe einen Kommentar »

Es gibt noch keine Kommentare.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Schreibe einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s

Erstelle eine kostenlose Website oder Blog – auf WordPress.com.

%d Bloggern gefällt das: